NeoDiba

همین الان می‌تونید از مشاوره آنلاین رایگان با طراحان دکوراسیون نئودیبا استفاده کنید.

چیدمان فضای اداری باید چگونه باشد؟

فضای اداری

بهترین راه برای داشتن یک روز خوب و مفید  کاری، کار کردن در محیطی آرام و استاندارد است که برای دستیابی به چنین مکانی، نیاز به طراحی فضای اداری اصولی است.

تمامی این اصول باید با استانداردهای طراحی هم خوانی داشته و از لحاظ رعایت اصول ارگونومی نیز در شرایط مناسبی باشند. چیدمان اداری یکی از نکاتی است که متاسفانه توجه چندانی به آن نمیشود در حالی که اگر این چیدمان به درستی انجام شود مزایای بسیار زیادی را برای ما در پی خواهد داشت.

یک بخش اداری یا شرکتی را در نظر بگیرید که تعداد زیادی مراجعه کننده دارند که به صورت عادی پرسنل مجموعه قادر به جوابگویی آن ها نیستند حال به این فکر کنید که چیدمان اداری در این مجموعه رعایت نشده باشد به نظر شما چه اتفاقی می افتد.

خیلی سریع به دلیل ازدحام جمعیت یک هرج و مرج غیر قابل کنترل به وجود می آید که گاها همه ما در مراجعه به ادارات و یا محیط های اداری با آن رو به رو شده ایم و شاهد این موضوع بوده ایم.این امر باعث خسارات معنوی زیادی به مجموعه میشود .

حال محیط دومی را در نظر بگیرید که به چیدمان اداری توجه شده و استاندارد های لازم رعایت شده است.کارمندان با قدرت مضاعف امور اداری خود را انجام میدهند و در جهت افزایش کارایی خود تلاش بیشتری میکنند .همچنین مراجعه کنندگان نیز با آرامش خاطر بیشتری در مجموعه ما حضور پیدا می کنند.

اما چگونه میتوانیم به چیدمانی برسیم که حالت دوم را برای ما به ارمغان بیاورد و چطور آن را ساماندهی کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که منظور از ساختار استاندارد چه نوع ساختاری است و پس از آن برای رسیدن به این هدف چه شرایط و ابزاری نیازمندیم؟

 

استاندارد فضای اداری چیست؟

مدل و قواعدی که برای عموم قابل پسند باشد در کنار آن باعث افزایش کارایی و کیفیت میشوند را میتوان استاندارد نامید.محیطی استاندارد محسوب میشود که شاخصه های افزایش کیفیت و احساس راحتی را برای افراد به ارمغان بیاورد .

دکوراسیون فضای اداری

عوامل مرتبط و تاثیر گذار بر دکوراسیون اداری شامل :

مبلمان

 پرده

میز ها

کتابخانه

صندلی های پرسنل

رنگ ها

چیدمان

 گیاه و دیوارسبز

نورپردازی

 

نظم اداری

یک مجموعه اداری متشکل ازمیز ها ؛صندلی ها؛قفسه های ضروری و یا حتی اکسسوری ها و لوازم تزئینی است. حال اگر این وسایل و لوازم بدون برنامه و به صورت بی نظم چیده شوند و مورد استفاده قرار گیرند مشکلات بسیار زیادی به وجود می آید .از جمله آن ها میتوان به مواردی مانند عدم سهولت در عبور و مرور پرسنل و یا ارباب رجوع در هر قسمت ؛ امکان برخورد افراد و آسیب با لوازم و ادوات موجود در هر بخش عدم امکان نظافت کامل محیط و از همه مهم تر ایجاد حواس پرتی برای کارمندان اشاره کرد که همه اینها مجموعا باعث کاهش راندمان بخش خواهد شد.

راهکاری که ما به شما پیشنهاد میدهیم این است که اگر فضای شما این امکان را میدهد که میز ها را به صورت رو به روی هم قرار دهید این کار باعث میشود تا فضای مناسبی برای پرسنل و مراجعه کنندگان جهت تردد ایجاد شود ؛ قفسه های بزرگ را در صورت امکان از فضا خارج کرده و آن ها را با فایل های کوچک و استاندارد جایگزین کنید .

سیم کشی ها را از داخل داکت های مخصوص عبور دهید تا جلوه بهتری را داشته باشید.

برای ساعات روز از امکانات فضا مثلا پنجره ها برای نور گیری استفاده کنید و در ساعات تاریکی از نور های ترکیبی و غیر مستقیم استفاده کنید و در ساعات تاریکی از نور های ترکیبی و غیر مستقیم استفاده کنید .

در نظر داشته باشید فضا را با لوازم دکوراتیو زیاد شلوغ نکنید .

برای کف پوش از ترکیب رنگ های روشن و برای دیوار ها از رنگ های خنثی استفاده کنید .

در انتها به شما پیشنهاد میکنیم که بخش هایی که لازم به جداسازی دارند را به وسیله دیوار های کاذب یا پارتیشن جدا سازی کنید.

از دیگر شاخص های استاندارد چیدمان اداری میتوان به راحتی کارکنان و مدیران اشاره کرد بنا به هر موقعیت شغلی المان های متعددی در راحتی یا سختی یک کار تعریف می گردد اما در حوزه های فعالیت اداری ؛ راحتی مربوط به شرایط فیزیکی را می توان در احساس سکوت دمای مناسب نور مناسب استفاده از لوازم با کیفیت در محیط و امنیت تعریف کرد.

گیاه و دیوار سبز فضای اداری

یکی از عواملی که باعث حفظ روحیه کارکنان و ارتباط خوب مشتریان میشود داشتن گل و گیاه در محیط کاری است .گیاهان مناسب اداره و دفتر کار شامل  :پتوس ؛گندمی؛فیکوس بنجامین ؛سانسوریا شمشیری؛ تراریوم ؛ کاکتوس و …. استفاده کنید . این گیاهان احتیاج به نور متوسط و آبیاری کمی دارند که برای محل کار بسیار مناسب هستند.

دیوار سبز همان طور که از اسم آن مشخص است ؛ یک دیوار پوشیده شده از گیاهان مختلف است که میتواند فضای داخلی محیط کار شما را بسیار متمایز کند.

البته در بعضی ازساختمان ها بر نمای بیرونی آن دیوار سبز کار شده است.

مبلمان اداری چیست؟

یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون های داخلی مبلمان محیط هست .

مبلمان اداری یکی از انواع مبل های تولید شده است که معمولا کارفرما ها و مدیران خوش ذوق و به فکر سفارش این نوع مبل رو برای کارمندان و مشتریان خود سفارش میدهند .

این نوع مبل ها برای اتاق کنفرانس، اتاق کارکنان، اتاق مدیریت، سالن انتظار و سایر قسمتها کاربرد دارند .

انتخاب یک مبل اداری مناسب نقش بسزایی در جذب مشتری شما دارد البته دانستن این که مدل مبلمان شما تا حدود زیادی بستگی به مساحت دفتر، تعداد کارمندان و نوع بیزنس شما دارد، نیز بسیار مهم است.

اگر شما هم علاقه مند به مدل مبلمان اداری اروپایی هستید اما به خاطر گران بودن آن یا عوارض گمرکی و حمل و نقل نمیتوانید آن را سفارش دهید اصلا نگران نباشید چرا که تیم نئودیبا اینجاست تا مبلمان دلخواه شما را با بهترین متریال سفارش سازی کنند تا دقیقا همان چیزی را که انتظار دارید را تحویل بگیرید.

تیم طراحی حرفه ای نئودیبا میتواند نبست به فضای شما مبلمان خاص شما را با بهترین امکانات و متریال طرحی و اجرا کند.

مبلمان چرمی اداری بخش انتظار مدل گریین

مبلمان چرمی بخش انتظار مدل بلک

مبلمان مدرن بخش انتظار مدل لایت مناسب برای دور ستون

مبلمان اداری بخش انتظار مدل کاپل

مبلمان اداری چرمی بخش انتظار مدل لیلو

مبلمان اداری بخش انتظار مدل نئون

مبلمان اتاق انتظار مدل نئون

مبلمان اتاق انتظار مدل لنا

مبلمان چرمی اداری مدل

ست مبلمان اداری مدل فانتزی

مبلمان اداری اتاق انتظار مدل اسنو

ست مبلمان اداری مدل لیام

این مدل ها تنها بخشی از مبلمان های قابل اجرا توسط تیم نئودیبا است که شما میتوانید هر مدل با متریال موردنظر خود را سفارش دهید . میتوانید با  طراحان حرفه ای نئودیبا از طریق اینستاگرام و یا شماره های زیر در ارتباط باشید تا به شما مشاوره های لازم رو در رابطه با مبلمان اداری داده شود .

جهت خرید و یا مشاوره حضوری به آدرس : دروازه شمیران خیابان روشندلان پلاک ۳۵ طبقه منفی ۱ مراجعه نمایید.

ارگونومی مبلمان اداری

در ارگونومی طراحی مبلمان اداری از ابعاد و اندازه بدن انسان استفاده میشود تا مبلمان داری به گونه ای طراحی شود که در هنگام کار کردن کمترین فشار به ستون فقرات مچ ها و سایر اندام های کارمندان وارد شود.

انواع مبلمان اداری

*سبک کلاسیک

*سبک مدرن

مبل فضای اداری کلاسیک

اگر دنبال مبلمان اداری بسیار مجلل هستید پیشنهاد ما به شما مدل کلاسیک هست.

 این مدل اعتبار مجموعه شما را چند برابر میکند و مخاطبان و مشتریان شما را به تعامل بیشتر ترغیب میکند .

معمولا در مبل های اداری کلاسیک برای بدنه از چوب های منبت کاری شده و قسمت نشیمن از چرم های با کیفیت استفاده میشود .

همانطور که میدانید تمامی پارچه مبلی های موجود در نئودیبا از کشور های مطرح اروپایی است تا شما بهترین چرم موجود برای مبلمان اداری خود انتخاب نمایید .

مبلمان فضای اداری مدرن

این سبک از مبلمان  که متریال استفاده شده در آن دارای وزنی سبک بوده و از فلز و شیشه یا چوب است بسیار مورد پسند افراد جوان و به قول معروف امروزی است.

این مدل معمولا سبک‌ تر، باریک‌ تر ،مقرون به صرفه تر، قابل تنظیم و سازگار با محیط زیست است.

توجه داشته باشید که مقرون به صرفه بودن به معنی بی کیفیت بودن نیست چرا که در مجموعه نيودیبا تمام متریال های استفاده شده در مبلمان اداری با کیفیت بوده و طراحی های آن توسط تیم حرفه ای انجام میشود  .

جهت خرید و یا مشاوره حضوری به آدرس : دروازه شمیران خیابان روشندلان پلاک ۳۵ طبقه منفی ۱ مراجعه نمایید.

Share :

Telegram
WhatsApp

مشاوره رایگان

همین الان می‌تونید از مشاوره آنلاین رایگان با طراحان دکوراسیون نئودیبا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحان بزرگ به ما اعتماد کردند...

نئودیبا

آدرس : تهران ، دروازه شمیران ، خیابان روشندلان ، پلاک ۳۵ (طبقه منفی یک)

تلفن:   ۷۷۶۸۶۸۴۱                                                                        ۷۷۶۸۶۸۴۱