NeoDiba

همین الان می‌تونید از مشاوره آنلاین رایگان با طراحان دکوراسیون نئودیبا استفاده کنید.

کامل‌ترین راهنمای ‌شناخت انواع پارچه مبلی که می‌تونید پیدا کنید.

امکان نداره از طراحی دکوراسیون منزل، دفتر کار، فضای رستوران یا کافه حرف بزنیم و یکی از مهم‌ترین المان‌های طراحی موثر، یعنی مبلمان رو در نظر نگیریم.

 

به جرأت می‌شه گفت که اگر شما به‌نتیجه‌گیری درستی درباره نوع پارچه‌مبلی که می‌خواهید بخرید برسید، بخش خیلی زیادی از مسیر رسیدن به یک نتیجه ایده‌ال رو طی کردید.

طرح، رنگ و متریال سه راس بسیار مهم مثلث انتخاب پارچه برای طراحان داخلی است، پس شما هم باید دقت زیادی در این کار به‌خرج بدید.

برای انتخاب بهترین پارچه مبلی معیار‌های مهمی وجود داره که کیفیت متریال و طرح و رنگ پارچه از مهم‌ترین چیزها هستند. پارچه‌ای که از نظر بافت، یکپارچه باشه و در مقابل فشار به راحتی چروک نشه یا کش نیاد و ظاهر اولیه‌ی خود رو از دست نده، از کیفیت قابل قبولی برخوردار هست

بهترین جنس پارچه‌ مبل

پارچه مبلی از نظر طرح و رنگ تکمیل کننده‌ی زیبایی مبلمان در دکوراسیون هست و از اوجایی‌که پارچه مبلی بیش‌تر از مبل در معرض صدمه، سایش یا فشار قرار می‌گیره، باید با دوام و باکیفیت باشه. پس، در انتخاب پارچه مبلی توجه به جنس از اهمیت خیلی زیادی برخورداره.

لازم به ذکره هر یک از انواع پارچه مبلی برای کاربرد خاصی مناسب هستند و با توجه به تناسب و هماهنگی‌شون با نوع مبل، بهترین جنس پارچه‌ باید انتخاب بشه.

برای مثال، پارچه مبلی‌های نخی یا پنبه‌ای بیش‌تر در مبلمان راحتی، پارچه‌های پشمی به‌خاطر نرمی و رطوبت‌پذیری در کوسن‌ها، پارچه‌های چرمی در مبلمان رسمی‌تر و پارچه‌ مبلی‌های مخمل برای مبلمان چستر کاربرد دارن.

به‌صورت کلی مرغوب‌ترین و بهترین جنس پارچه‌ مبلی، پارچه‌ای به حساب می‌یاد که در مقابل سایش و کشیدگی مقاوم باشه، در طول زمان کارکرد اولیه‌ش رو از دست نده و پس از هر بار شستشو، رنگ و دوام خودش‌رو حفظ کنه و کش نیاد.

نکته مهمی که برای پی بردن به تراکم پارچه رو مبلی باید بهش اشاره کرد این هست‌که:

راهکار تشخیص بهترین پارچه مبل

اما اگر می خواهید بهترین پارچه مبلی رو خودتون انتخاب کنیدُ باید به فروشگاه ها و خیابان‌هایی که بورس پارچه مبلی هستند سر بزنید و پس از انتخاب پارچه میزان تراکم آن را بسنجید؛ خیابان روشندلان‌ تهران که اصلی‌ترین مرکز فروش پارچه‌های مرغوب در ایران هست، از اون‌جاهایی باید باشه‌که بهش سر می‌زنید، البته یادتون نره اگر روشندلان اومدید به‌گالری نئودیبا هم حتما سر بزنید.

چه‌طور می‌شه پارچه با کیفیت‌رو تشخیص داد؟

به‌سادگی با دستان خود روی پارچه بکشید و میزان استحکام و تراکم اون رو با دستان‌تون لمس کنید و اگر خواب پارچه در جهت مخالف تغییر کرد در جهت دیگر خواب پارچه به حالت اولیه خود برگرده، در غیر این صورت پارچه اصلا از تراکم مناسبی برخوردار نیست.

راه دیگه‌ای هم که می تونید برای این منظور استفاده کنید، قرار دادن پارچه جلوی نور هست که به راحتی می توانید میزان تراکم پارچه رو متوجه بشید.

بهترین پارچه برای مبل راحتی

مبل‌های راحتی از دسته مبل‌های بسیار پرکاربرد در اغلب منازل به ‌شمار می‌رند و به‌دلیل این ‌که افراد، بزمان زیادی رو بر روی این مبل‌ها می‌نشینن و یا بعضی وقت‌ها بر روی اون دراز هم می‌کشند، بهترین پارچه‌ مبلی مورد استفاده مبل راحتی، نوعی هست که از مقاومت خوبی در برابر سایش برخوردار باشه و به‌راحتی لک نشه و حتما هم درصورت کثیفی یا لک  به‌راحتی قابل شستشو باشه.

پارچه‌های جیر یا پنبه‌ای برخلاف پارچه‌های گونی‌شکل، بهترین پارچه برای مبل راحتی هستند که لک‌بری بسیار راحتی دارند و گرماژ(تراکم) بالای اونها هم باعث بهبود عملکردشون در طولانی‌مدت می‌شه.

برای مبلمان راحتی، پارچه مبلی‌هایی با ظاهر ساده و رنگ ملایم از جنس مازراتی و بوگاتی از بهترین انتخاب‌ها هستند چرا که قابلیت شستشوی راحتی دارند و از کیفیت و دوام خوبی نیز برخوردارند.

به‌طور کلی پارچه‌های مخملی از بهترین و پرفروش‌ترین انواع پارچه مبلی برای مبلمان راحتی محسوب می‌شن.

بهترین پارچه برای کاور مبل

برای نگهداری از مبلمان منازل در طولانی مدت نیاز به کاور مبل مدارید تا به‌طور چشمگیری از آسیب مبلمان جلوگیری کنه و مانع از نشستن گرد و غبار و کثیفی‌ها بشه.

انواع متفاوتی از کاور با جنس‌های مختلف برای مبلمان وجود داره، اما ویژگی مهمی که برای همه‌ صدق می‌کنه، کیفیت و دوام اونها و همچنین قابل شستشو بودن است.

پارچه‌های نخی(ترمه‌ای)، کرپ، کشباف و پارچه‌های ضدآب از بهترین پارچه برای کاور مبل هستند. اما نکته‌ی حائزاهمیت در انتخاب نوع پارچه، به کاربرد مورد دلخواه مشتری و میزان هزینه‌ و قیمت صرف‌شده بستگی داره؛ به‌طوری که بعضی از انواع این پارچه‌ها برای افرادی که حیوان خانگی یا کودک خردسال در منزل دارند، مناسب‌تر هست.

این‌رو هم باید بدونید که  پارچه‌ی مورد استفاده برای کاور مبل، باید قابلیت شستشوی بالایی داشته باشه؛ که رنگ و شکل خودش رو از دست نده.
بنابراین، استفاده از پارچه‌ای که از جنس نخ یا پلی‌استر باشه بسیار مناسب خواهد بود. درضمن استفاده از جنس کتان برای این مورد کاربرد ندارده و مناسب هم نیست.

کاور مبل دامن‌دار، ال‌شکل و تیکه‌ای‌هم از مدل‌های دیگه کاور مبل هستند که بر‌حسب مدل مبل و سلیقه‌ی شما با مبلمان ست می‌شن و تمامی قسمت‌های مبلمان رو هم دربرمی‌گیرند.

سیستم Cutting چیه؟

بعضی از گالری‌های بزرگ مثل نئودیبا بعد از ثبت‌سفارش مشتری، پارچه موردنظر رو در اندازه مورد نیاز از کشور تولید کننده به‌صورت فوری وارد می‌کنند و این فرآیند به Cutting معروف هست.
البته گالری نئودیبا به‌خاطر تجربه و اعتباری‌که در این پنجاه‌سال کسب کرده خیلی سریع‌تر پارچه رو تحویل مشتری می‌ده.

بهترین پارچه برای مبل استیل

از اونجایی‌که مبلمان استیل و کلاسیک در ترکیب با منبت‌ها، ظاهر بسیار لوکس و مدرنی رو به منزل می‌دن، انتخاب پارچه‌‌مبلی‌شون هم باید متناسب با این موضوع باشه.

اصولا پارچه مبلی سلطنتی از الیاف پلاستیکی یا ابریشمی و مخمل با ترکیب‌ رنگ طوسی، سورمه‌ای و صورتی ملایم و کم‌رنگ یا کرم و بژ از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای بهترین پارچه برای مبل استیل هستند.

از دیگر انواع پارچه مبلی مناسب برای مبلمان استیل، پارچه‌ی شانل هست که به‌دلیل تنوع رنگ و پرز‌های کوچک و ریزی که در زمینه‌‌ش داره، جلوه‌ی زیبایی به طرح و رنگ پارچه می‌ده و در ترکیب با کنده‌کاری‌های مبلمان استیل از بهترین انتخاب‌ها برای پارچه مبلی استیل به شمار می‌ره.

بهترین پارچه‌ها برای مبل چستر

مبلمان چستر علی‌رغم دارا بودن ظاهر شیک و کلاسیک، از دسته‌ی مبلمان راحتی به‌شمار می‌رند که طرح‌های فرورفته‌ی قسمت دسته یا تکیه‌گاه، از بارز‌ترین ویژگی‌هاشون هست.

مبل چستر اصالت بریتانیایی داره و اسمش گرفته شده از جناب چسترفیلد بریتانیایی هست و معمولا با روکش چرم قهوه‌ای‌رنگ تولید می‌شه. اما این روزها سایر انواع پارچه‌های غیر‌چرمی هم برای مبلمان چسترفیلد کاربرد دارن که ظاهر مدرن‌تر و اسپرت‌تری رو هم ایجاد می‌کنن.

  1. پارچه‌ی کتان: این نوع پارچه دارای بافت بسیار فشرده و متراکمی است که دراثر استفاده‌ی طولانی‌مدت نه‌تنها شل نمی‌شه، بلکه به‌دلیل خاصیت ارتجاعی، در طول مدت کارکرد خود نرم باقی می‌مونه و بدون سایش به مقاومت خود ادامه می‌ده، پس شاید بتونه بهترین پارچه برای مبل چسترباشه.
  2. پارچه‌ی مخمل: این نوع پارچه به‌دلیل جنس متریال خود، احساس راحتی و آرامش رو در مبلمان چستر برای مشتریان فراهم می‌کنه و از این نظر بسیار محبوب است و بهترین پارچه برای مبل چستر محسوب می‌شه.
  3. پارچه‌ی ساتن و ابریشم: روکش ساتن و ابریشم با دارا بودن الیاف نرم و حساس، حالت لطیف‌تری رو به مبلمان چسترفیلد می‌ده. اما درصورت کثیفی، به‌ راحتی قابل شستشو نیستند و خاصیت لک‌بری مناسبی هم ندارن.

برترین پارچه‌های مبلی ترک

با اینکه در ایران هم کارخانه‌های تولید پارچه در شهر‌های یزد و تبریز  پارچه‌های رومبلی تولید می‌کنن، اما برند‌های معروف خارجی تولیدکننده‌ی پارچه مبلی و به‌ویژه برندهای ترک و اروپایی‌که  سعی کردیم در گالری نئودیبا ارائه بدیم، به‌دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا، بین مشتریان از محبوبیت خیلی زیادی برخوردارن.

پارچه مبلی‌های ترک از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستن و طی دهه‌های گذشته از کشور ترکیه توسط  ما که تحت نام تجاری نئودیبا تنها نماینده رسمی خیلی از این برندهای بزرگ در ایران هستیم وارد می‌شن.
از میان انواع پارچه مبلی ترک، پارچه مبلی مخمل طرح‌دار از بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌های ترکی به‌شمار می‌رود که دارای طرح‌ها و نقش‌های برجسته نیز می‌باشد.

همیشه سعی کردیم تجربه و چیزهایی رو که طی سال‌ها تجربه کاری در ایران و خارج از ایران بدست آوردیم رو با شما به اشتراک بذاریم تا با آگاهی بالاتری خرید کنید.

به همین خاطر سیستمی متشکل از بهترین طراحان ایران‌رو درست کردیم تا به‌شما برای انتخاب و تصمیم‌گیری بی نقص‌، به‌صورت کاملا رایگان مشاوره بدن، فقط کافیه با شماره‌ پشتیبانی گالری‌نئودیبا که زیر این مطلب قرار دادیم تماس بگیرید:
021-77686841

Share :

Telegram
WhatsApp

مشاوره رایگان

همین الان می‌تونید از مشاوره آنلاین رایگان با طراحان دکوراسیون نئودیبا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحان بزرگ به ما اعتماد کردند...

نئودیبا

آدرس : تهران ، دروازه شمیران ، خیابان روشندلان ، پلاک ۳۵ (طبقه منفی یک)

تلفن:   ۷۷۶۸۶۸۴۱                                                                        ۷۷۶۸۶۸۴۱